Bila je večer, pripremala sam djecu na spavanje. Igračke su bile po cijelom dnevnom, iako sam 95 puta rekla da pospreme.
Znam da me razumiješ! 😀
Nervozna jer umjesto da 5 minuta odmorim navečer, ja moram pospremati. Ako oni sad pospremaju, piši propalo jer će prekasno zaspati pa se teško probuditi za vrtić… i tako, kako god okreneš nije dobro. 😀
Počela me hvatati živčanost. Ona (skoro 6) je već legla na krevet, doduše bez pidžame. Valjda će se pidžama obući sama. On (skoro 3), kao da me nema – logično jer ima samo 3 godine. Takva disciplina s živčanim očekivanjima i uputama ne pali.
Kreće moj monolog.
Rekla sam vam da pospremite igračke. Mislite da sve mogu sama? Sad je već kasno, sad nemate vremena za pospremanje, tko bi sad to trebao pospremiti…
Jaoooo što volim te trenutke koji apsolutno nemaju smisla jer nisu djeca namjerno ne pospremila. Ali ajdee, tu i tamo mi pobjegne. 😀
Živci su se još malo digli pa sam rekla: “Sve igračke koje su ostale, znači da vam nisu očito važne. Ja ću ih uzeti i spremiti. Neka ostanu one igračke koje ćete moći pospremati i tako smo riješili problem!”
A moja djevojčica uleti u snažne emocije oko toga, kao nekakvu mini paniku jer djeca shvaćaju doslovno (osim ako prijetiš često pa onda više uopće ne slušaju jer znaju da ništa od toga).
Kaže: “Neeeeeee!!”
Ja na to: “Ok, al’ šta bi ja sad s tim igračkama trebala?! Zašto ih niste pripremili kad sam sto puta rekla?!”
A ona će na to: “Pa mogla si nam drugačije reći!”
Ja, svjesna da me trenutno dijete odgaja…: “Pa kako? Kako??” (živčana i očajna)
Ona: “Pa dođeš do nas i dotakneš nas!”
Ja: ___________________________
Minuta šutnje, a u sebi: Gospođo, upravo to podučavate roditelje s kojima radite. 😀
Je li ova mala sluša moje edukacije?
Kako izbjeći stres i nervozu tijekom rutine?
Ne sluša, ali ima iskustvo odnosa u kojem nema prijetnji, vikanja, natezanja već vodstva od strane roditelja i rada na emocijama. Upravo zato kad mi zeznemo, dijete nas vrati na put. Kako to olakša i skrati borbe….
I kao što si vidjela/vidio, ja sam iz ranjive pozicije na kraju razgovarala s njom. Upravo zbog toga što nisam razgovarala s visoka, ona je imala priliku prodrijeti u najdublji i najpametniji dio sebe i reći nešto što joj je poznato zbog našeg pristupa odgoju – mogla si doći do nas i dotaknuti nas.
Većina roditelja bi tu kaznila dijete, a ja sam dala priliku da vidim kako dijete nema lošu namjeru, jednostavno nije uspjela, nije popratila, nije se uspjela koncentrirati i motivirati sama sebe na pospremanje.
Umjesto da je u tom trenutku išla dalje u borbu, ona je naučena na siguran i “staložen” odnos. Kroz naš odnos je razvila mnoge vještine emocionalne inteligencije i onda je išla u rješavanje problema umjesto u preživljavanje (aktivaciju primitivnog dijela mozga koji je djeci dominantno aktivan).
Kad se tijekom discipline ne uspijemo povezati s emocijama djeteta, onda ono ulazi u primitivni dio mozga i ne može učiti kako treba jer se u stresu mozak ne razvija, u stresu odlazi u mod preživljavanja. Tada se ponaša lošije, sada i sljedeću minutu, sat i dan.
Kako povezati disciplinske mjere i emocije djeteta?
S tobom ću kroz naredno vrijeme podijeliti još neke primjere kako dijete brzo izađe iz nepoželjnog ponašanja jer je u odnosu s tobom razvilo vještine svijesti o sebi, regulacije i ostale vještine potrebne za “zrelije” ponašanje.
Roditeljstvo je teško, iscrpljeni smo – pričam i o sebi – posao i djeca i dom… previše mi je često.
I u tim trenucima nije lako!
No kad se fokusiramo samo na loše ponašanje i pokušavamo ga suzbiti, a ne znamo kako raditi s emocijama koje dovode do nepoželjnog ponašanja – imamo izazov.
Ako osjećaš da si u začaranom krugu borbi s djetetom, ne brini, postoji izlaz.
Kako raditi na emocionalnoj inteligenciji djece?
Napravila sam program, kojeg je do sada prošlo preko 150 roditelja, s ekstremno vrijednim sadržajem kojeg treba poslušati svaki, ali baš svaki roditelj i to kažem kao psihoterapeut, a koji obuhvaća i 2 grupna video poziva sa mnom gdje odgovaram na vaša pitanja, tu sam kao podrška i stvaramo jednu riznicu prekrasnog znanja i primjenjivih alata.
Program Snažne emocije, tantrumi i otpori obuhvaća snimane video lekcije, dvije snimke prethodnih Q&A poziva i dva live video poziva na kojima odgovaram na konkretna pitanja roditelja i omogućavam ti da što lakše postigneš rezultate u praksi. Pozivi su 28. i 30.10. u 18.00 sati.
Ulog u program je 279€ do 16.10., a nakon toga se diže na svoju punu cijenu od 309€.
Pristup video lekcijama s konkretnim alatima koji će olakšati tvoju svakodnevicu imaš neograničeno (dokle god je program kao takav dio moje ponude).
Za koga je program?
- za svakog roditelja koji želi ulagati u djecu, ne samo za roditelje koji se muče s otporima i snažnim emocijama,
- za roditelje djece od 0 godina pa do 8+ jer s emocijama krećemo raditi od 0 (zašto +? Jer i roditelji djece 10+ godina kažu da im je jako koristan)
- za sve koji rade s djecom,
- za roditelje koji nemaju vremena gubiti se i vrtjeti u krug jer kod mene dobivaš integrativni pristup, konkretne savjete kroz realne situacije i dublje razmatranje kroz psihoterapijski pristup.
Što ćeš naučiti?
- kako se povezati s djetetom na dubljoj razini,
- kako razvijati vještine djeteta potrebne za bolje ponašanje,
- kako spriječiti borbe, otpore i tantrume unaprijed,
- kako postupiti kad se oni dogode,
- što nakon,
- kako smiriti sebe,
- kako odgajati emocionalno inteligentno dijete jer je emocionalna inteligencija veći prediktor uspjeha u životu od Kvocijenta inteligencije.
Zato djelujemo sada. Ne sutra.
Ja sam ti tu kao podrška. Kao mama njih dvoje, koja svaki dan prolazi sve što prolaziš i ti.
Koja nije naučila ovo svojim odrastanjem nego naknadno. Tako da je moguće i za tebe i tvoju obitelj.